Conditieritten

Rijtuigen voor de SSN 27 mei 2005

Op 27 mei 2005 heeft de 1501 zeven (EETC)-rijtuigen opgehaald voor de Stoom Stichting Nederland ten behoeve van een excursie op 28 mei. Vervolgens zijn de rijtuigen op 29 mei weer teruggebracht naar de Watergraafsmeer. Lees hier verder.

 

 

Opening Gooi- en Hemboog 13 december 2003

Op 13 december zijn de Hemboog en de Gooiboog officieel geopend worden door de minister van Verkeer en Waterstaat. Zij heeft dit gedaan vanuit een extra gezelschapstrein onder de naam “ProRail-rit”. Aan boord waren diverse politici en andere hoogwaardigheidsbekleders alsmede directieleden van NS en ProRail. De tractie werd verzorgd door elocs 1501 (Werkgroep 1501) en 1202 (Spoorwegmuseum). Lees hier verder.

Stiltecoupé en Leidsche Rijn 1 september 2003

Op 1 september 2003 werden de 1501 en 1202 in trek-trek ingezet voor een directierit met een tweeledig doel. Lees hier verder.

Dinerrit Raad van Commissarissen en Directie NSR 16 april 2003

Op 16 april 2003 organiseerde Chartertrains een dinerrit annex werkbezoek van de RvC en directie NSR. Lees hier verder.

Conditierit Venlo 30 maart 2003

Op zaterdag 30 maart 2003 is de Werkgroep 1501 / Stichting KLOK gevraagd om het Modelspoorweekend op te luisteren bij de Modelspoorclub Venlo. Wij zagen daar de lol wel van in en hebben er maar gelijk een conditierit voor de 1501 en haar vaste berijders van gemaakt. Lees hier verder.

 

 

Siemens Exider maart 2003

Van 14 tot en met 17 maart 2003 heeft de 1501 op verzoek van CharterTrains de tractie verzorgd voor de Siemens Exider. Lees hier verder.

Promotie Express 21 november 2002

Ter ere van een geslaagde promotie reed een besloten gezelschapstrein van Utrecht naar Groningen en terug. Deze trein werd (haast traditiegetrouw)getrokken door de 1202 en de 1501 om rangeren onderweg te voorkomen. Lees hier verder.

 

 

Donateursrit Stibans 13 oktober 2002

Op 13 oktober 2002 reed de Stibans haar donateursrit vanuit Utrecht met als eindbestemming Blerick. Lees hier verder.

1501 voor de Alpen Express 1 februari 2002

c9_2Op 1 februari 2002 is eloc 1501 ingezet voor het rijden van de Alpen Express. De 1501 is door de werkgroep verhuurd aan ACTS Nederland bv, welke in opdracht van NS Internationaal de tractie voor de Alpen Express verzorgt voor bepaalde tijd. Lees hier verder.

 

 

Lingerie Express oktober/november 2001

De 1501 is op verzoek van Charter Trains vier dagen ingezet voor de “Lingerie Expres”, die op tournee ging door Nederland. De naam van de charter zegt al genoeg… Lees hier verder.

Overbrengingen t.b.v. SSN-rit september 2003

Op zaterdag 29 september 2001 reed de SSN een rit met loc 23023. Hiervoor worden, naast de welbekende SSN-stam, nog 4 rijtuigen uit Belgie geleend. Lees hier verder.

Meetritten met de 1501 juni 2001
Op donderdag 21 juni en ook op vrijdag 22 juni 2001 werd de 1501 gebruikt om een extra trein te trekken voor het nemen van geluidmetingen. Lees hier verder.

Werkgroep rijdt NS Int-trein 10 mei 2001

NSR kampt op dit moment met een schrikbarend hoge defectenstand in het eloc-park. Op vrijdag 11 mei moesten er enkele extra treinen gereden worden (charters) waardoor er flink is geschoven met loc-omlopen, maar nog kwam men tekort. Uiteindelijk is op 10 mei aan de Werkgroep 1501 gevraagd of de 1501 gebruikt kon worden om trein Int-288 van Amsterdam naar Roosendaal te rijden. Lees hier verder.

Conditieritten op 24 december 2000

Op zondag 24 december werd de 1501 in de gewone reizigersdienst ingezet om haar conditie op peil te houden. De 1501 reed als LLT 82490 van de Kijfhoek naar Den Haag Centraal en werd daar tegen een stam rijtuigen (6xK4+3xICR) gereden. Als trein 1941 werd daarna vertrokken naar Venlo. Daar werd de lok omgerangeerd en met dezelfde stam werd als trein 1950 weer naar Den Haag Centraal gereden. Lees hier verder.

De Tromp-express 17 augustus 2000

Geheel op tijd, mooi weer, belangstelling goed en veel fotografen op 17 augustus 2000. Ook het ‘slachtoffer’ Govert Tromp (voormalig tractie-opzichter te Rotterdam en als laatste functie procesmanager machinisten in Dordrecht) wist pas in Beesd waar de rit heen ging en was geheel niet op de hoogte. Lees hier verder.